zaksięgować fakturę

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu zaksięgować fakturę. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące zaksięgować fakturę.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Jak ująć refundację kosztów zakupu okularów korygujących lub soczewek

    Jak ująć refundację kosztów zakupu okularów korygujących lub soczewek

    W jednostce budżetowej nie mamy uregulowanych zasad zwrotu pracownikowi pracującemu przy komputerze wydatków na zakup okularów. Jak należy to zrobić? Czy taka kwota zwrotu jest zwolniona ze składek ZUS i podatku dochodowego? Jak zaksięgować zwrot pracownikowi takich wydatków na zakup okularów korygujących wzrok?

    czytaj więcej

  • Jednolity plik kontrolny także dla firm działających za granicą

    Jednolity plik kontrolny także dla firm działających za granicą

    JPK będzie dotyczyć wszystkich podmiotów z innych krajów, które spełnią warunki z ustawy o swobodzie działalnośc i gospodarczej – potwierdziło Ministerstwo Finansów.

    czytaj więcej

  • U faktoranta ujęcie zmiany wierzyciela jest pod datą otrzymania informacji o wykupie

    U faktoranta ujęcie zmiany wierzyciela jest pod datą otrzymania informacji o wykupie

    Firma współpracuje ze stałymi dostawcami, którzy wymagają płatności gotówkowych za dostarczane towary/usługi lub oferują bardzo krótkie terminy płatności. Czy opłaca się jej zastosować faktoring odwrotny? Na czym on polega i jak zaksięgować operacje z nim związane?

    czytaj więcej

  • Jak ująć bony towarowe w księgach rachunkowych jednostki budżetowej

    Jak ująć bony towarowe w księgach rachunkowych jednostki budżetowej

    Samorządowa jednostka budżetowa otrzymała od marketu bony towarowe o określonej wartości do wykorzystania w jego sklepach. Bony opiewają na kwotę 15 000 zł i mają być wykorzystane na potrzeby naszej jednostki w postaci zakupu produktów spożywczych, artykułów chemicznych i podobnego asortymentu. W jaki sposób jednostka powinna zaksięgować przyjęcie ww. bonów towarowych – czy na kontach Wn 240 i Ma 760? Czy za wykorzystane bony towarowe jednostka powinna pobrać fakturę? A jeśli tak, to w jaki sposób ją zaksięgować i do jakich paragrafów zaklasyfikować?

    czytaj więcej

  • Wartość plantacji w latach użytkowania pomniejsza się corocznie o ratę amortyzacji

    Wartość plantacji w latach użytkowania pomniejsza się corocznie o ratę amortyzacji

    W tym roku została założona spółka z o.o., która będzie prowadziła działalność w zakresie uprawy drzew stanowiących biomasę dla elektrowni. Będą to plantacje wierzby energetycznej i topoli. W jaki sposób zaksięgować ponoszone koszty na założenie plantacji? Jako spółka z o.o. jesteśmy zobowiązani do prowadzenia pełnej księgowości.

    czytaj więcej

  • Jak zaewidencjonować produkcję filmów

    Jak zaewidencjonować produkcję filmów

    W spółce rozszerzamy działalność gospodarczą o wytwarzanie filmów edukacyjnych. Filmy będą sprzedawane jako wyrób gotowy. W jaki sposób zaksięgować koszty poniesione na wytworzenie filmów?

    czytaj więcej

  • Wydanie towaru na próbę księguje się na koncie „Towary poza jednostką”

    Wydanie towaru na próbę księguje się na koncie „Towary poza jednostką”

    Firma zastanawia się nad wprowadzeniem sprzedaży na próbę. Ma nadzieję, że będzie wtedy większa sprzedaż, gdyż nabywca może się przekonać, czy rzecz jest dla niego odpowiednia. Jakich zapisów powinna dokonać w księgach?

    czytaj więcej

  • Dlaczego warto samodzielnie obliczać należne podatki

    Dlaczego warto samodzielnie obliczać należne podatki

    Kto sam nie ureguluje podatku, ten będzie musiał zapłacić tyle, ile wyliczy mu fiskus. Ktoś, kto ukrywa zyski przed skarbówką, musi się liczyć z tym, że urząd sam wymierzy mu zaległą daninę. Praktyka pokazuje, że oszustwo się nie opłaca.

    czytaj więcej

  • Najczęstsze błędy popełniane w księgowości: Jak przeprowadzić inwentaryzację

    Najczęstsze błędy popełniane w księgowości: Jak przeprowadzić inwentaryzację

    Podmioty już mogły rozpocząć weryfikację aktywów i pasywów. Czynności muszą zakończyć do 15 stycznia. W tym roku mogą skorzystać z nowej instrukcji.

    czytaj więcej

  • Jak rozliczyć nabycie materiałów informacyjnych dotyczących prowadzonej działalności

    Jak rozliczyć nabycie materiałów informacyjnych dotyczących prowadzonej działalności

    ABC sp. z o.o. (podatnik VAT czynny) zajmuje się produkcją mebli (kuchennych, do sypialni, do salonu, dziecięcych). Spółka poniosła 3 października 2016 r. wydatki na nabycie katalogów, broszur i ulotek o charakterze informacyjnym w łącznej wysokości 6150 zł. Wydatki te zostały udokumentowane fakturą wystawioną przez kontrahenta i otrzymaną przez spółkę 3 października 2016 r. Należność wynikająca z otrzymanej faktury za materiały informacyjne została uregulowana przelewem na rachunek bankowy kontrahenta 6 października 2016 r. Otrzymana faktura nie zawierała wyrazów „metoda kasowa”. Zdecydowana większość katalogów z produktami ma zostać wysłana kontrahentom (sklepy meblowe), a kilka ma zostać wyłożonych w sklepie firmowym do dyspozycji klientów indywidualnych. Z kolei broszury i ulotki o charakterze informacyjnym mają zostać wyłożone do dyspozycji klientów indywidualnych w sklepie firmowym oraz w sklepach meblowych, które nabędą produkty spółki. Jak spółka powinna rozliczyć na gruncie VAT i CIT wydatki poniesione na nabycie tych materiałów informacyjnych? Zgodnie z obowiązującą polityką rachunkowości koszty informacji handlowej rozliczamy w dacie ich poniesienia. VAT i zaliczki na CIT spółka rozlicza za okresy miesięczne.

    czytaj więcej

  • Odszkodowanie to przychód, ale nie do dyspozycji jednostki budżetowej

    Odszkodowanie to przychód, ale nie do dyspozycji jednostki budżetowej

    Dlatego nie może zostać wykorzystane na odtworzenie mienia bądź naprawę szkód. Choć tak czasem myślą kierownicy i dziwią się, że trzeba te pieniądze odprowadzić do budżetu.

    czytaj więcej

  • Jak rozliczyć nabycie usługi deratyzacji pomieszczeń

    Jak rozliczyć nabycie usługi deratyzacji pomieszczeń

    ABC sp. z o.o. nabyła od firmy X usługę deratyzacji budynku. Znajduje się w nim siedziba spółki ABC. Usługa została wykonana 17 października 2016 r. Na udokumentowanie wykonanej usługi firma X wystawiła 17 października 2016 r. fakturę na kwotę brutto 1230 zł, w tym VAT 230 zł. Niestety otrzymana 24 października 2016 r. faktura zawierała pomyłkę w numerze NIP spółki ABC (tzw. czeski błąd – przestawienie kolejności dwóch cyfr). Zapłaty za wykonaną usługę spółka zamierza dokonać na początku listopada 2016 r. Jak spółka powinna rozliczyć na gruncie CIT i VAT nabytą usługę deratyzacji? Spółka zajmuje się sprzedażą zwolnioną i opodatkowaną (proporcja wstępna stosowana dla 2016 r. wynosi 80 proc.). Spółka otrzymuje od kontrahentów odszkodowania, odsetki za zwłokę i kary umowne. Czy powinna także stosować prewskaźnik? VAT i zaliczki na CIT spółka rozlicza miesięcznie.

    czytaj więcej

  • Zdjęcie ekranu nie jest potwierdzeniem dokonania przelewu

    Zdjęcie ekranu nie jest potwierdzeniem dokonania przelewu

    Trudno uznać, że dwie dorosłe osoby nie potrafią wykonać płatności przez internet i to pomimo dysponowania rachunkiem, który to umożliwia. Wątpliwości budzi także przekonywanie o niewiedzy w kwestii prawidłowego przesłania należności – stwierdził Sąd Rejonowy w Warszawie.

    czytaj więcej

  • Jak rozliczyć usługi ochrony i dozoru mienia

    Jak rozliczyć usługi ochrony i dozoru mienia

    ABC sp. o.o. (podatnik VAT czynny) zajmuje się świadczeniem usług budowlanych na terenie Polski. Spółka nabywa od agencji ochrony mienia usługi ochrony i dozoru mienia dotyczące budynku – siedziby spółki. Zgodnie z umową z 19 listopada 2015 r. na świadczenie tych usług termin płatności przypada z góry 20. dnia każdego miesiąca. Z uwagi na chorobę pracownika agencji ochrony (od 18 października do 2 listopada 2016 r.) faktura za październik 2016 r. nie została wystawiona do 20 października 2016 r. Fakturę tę na kwotę 500 zł plus 115 zł VAT agencja ochrony mienia wystawi dopiero 3 listopada 2016 r. Spółka ABC otrzyma tę fakturę 4 listopada 2016 r. Jak i kiedy spółka ABC powinna rozliczyć tę fakturę na gruncie VAT i CIT? VAT i zaliczki na CIT spółka ABC płaci za okresy miesięczne. Rokiem podatkowym spółki ABC jest rok kalendarzowy.

    czytaj więcej

  • W przypadku zastępczego wykonania nie dochodzi do świadczenia usługi, dlatego wystarczy nota księgowa

    W przypadku zastępczego wykonania nie dochodzi do świadczenia usługi, dlatego wystarczy nota księgowa

    Jednostka działająca w formie jednostki budżetowej zawarła umowę na wykonanie remontu siedziby. Prace remontowe zostały wykonane zgodnie z umową, jednak w okresie rękojmi ujawniły się usterki. Jednostka zgodnie z umową wezwała wykonawcę (X) do usunięcia usterek, wyznaczając jednocześnie termin na ich usunięcie. Wykonawca (X) nie usunął usterek, co spowodowało, że jednostka zgodnie z postanowieniami umownymi oraz po wyczerpaniu procedur z tym związanych powierzyła usunięcie usterek innemu wykonawcy (Y) na koszt i ryzyko wykonawcy (X). Wykonawca za usunięcie usterek wystawił jednostce fakturę, którą ta uregulowała ze środków ujętych w planie finansowym jednostki.

    czytaj więcej

  • Jak rozliczyć w firmie usługi detektywistyczne

    Jak rozliczyć w firmie usługi detektywistyczne

    ABC sp. z o.o. (podatnik VAT czynny) jest firmą transportową. W maju 2016 r. został skradziony jeden z samochodów ciężarowych będący własnością spółki i ujęty w ewidencji środków trwałych. Kradzież została zgłoszony na policję. Dodatkowo spółka zleciła poszukiwanie samochodu ciężarowego agencji detektywistycznej. Wykonała ona swą usługę 7 listopada 2016 r., wskazując w pisemnym sprawozdaniu miejsce, gdzie samochód się obecnie znajduje. Spółka zamierza podjąć kroki prawne mające na celu odzyskanie pojazdu. Za wykonanie usługi detektywistycznej spółka otrzymała 21 listopada 2016 r. fakturę wystawioną przez agencję detektywistyczną 14 listopada 2016 r. na kwotę 5000 zł plus 1150 zł VAT. Faktura nie została jeszcze zapłacona. Jak spółka powinna rozliczyć tę fakturę na gruncie podatku CIT i VAT, czy może odliczyć VAT, a pozostałą część wynagrodzenia zaliczyć w koszty uzyskania przychodów?

    czytaj więcej

  • Spory dotyczące rozpoznawania kosztów pośrednich w czasie trwają od lat

    Spory dotyczące rozpoznawania kosztów pośrednich w czasie trwają od lat

    PROBLEM: Od wprowadzenia przepisów różnicujących zasady potrącalności od przychodów bezpośrednich i pośrednich kosztów uzyskania przychodów minęła prawie dekada. W odpowiedzi na pytanie, czy nowelizacja ustawy o CIT, jaka weszła w życie 1 stycznia 2007 r., rozwiała spory interpretacyjne co do rozpoznawalności kosztów podatkowych w czasie, należy zaprzeczyć. Wprowadzenie podziału na koszty bezpośrednie i pośrednie było ukierunkowane na zakończenie sporów interpretacyjnych i wprowadzenie zasady, że koszty bezpośrednie są, z wyjątkami, potrącalne w momencie powstania związanych z nimi przychodów podatkowych, a koszty pośrednie na bieżąco, tj. w momencie ich poniesienia. Te spory się jednak nie zakończyły.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników