zaksięgować fakturę

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu zaksięgować fakturę. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące zaksięgować fakturę.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Jak rozliczyć usługi ochrony i dozoru mienia

    Jak rozliczyć usługi ochrony i dozoru mienia

    ABC sp. o.o. (podatnik VAT czynny) zajmuje się świadczeniem usług budowlanych na terenie Polski. Spółka nabywa od agencji ochrony mienia usługi ochrony i dozoru mienia dotyczące budynku – siedziby spółki. Zgodnie z umową z 19 listopada 2015 r. na świadczenie tych usług termin płatności przypada z góry 20. dnia każdego miesiąca. Z uwagi na chorobę pracownika agencji ochrony (od 18 października do 2 listopada 2016 r.) faktura za październik 2016 r. nie została wystawiona do 20 października 2016 r. Fakturę tę na kwotę 500 zł plus 115 zł VAT agencja ochrony mienia wystawi dopiero 3 listopada 2016 r. Spółka ABC otrzyma tę fakturę 4 listopada 2016 r. Jak i kiedy spółka ABC powinna rozliczyć tę fakturę na gruncie VAT i CIT? VAT i zaliczki na CIT spółka ABC płaci za okresy miesięczne. Rokiem podatkowym spółki ABC jest rok kalendarzowy.

    czytaj więcej

  • W przypadku zastępczego wykonania nie dochodzi do świadczenia usługi, dlatego wystarczy nota księgowa

    W przypadku zastępczego wykonania nie dochodzi do świadczenia usługi, dlatego wystarczy nota księgowa

    Jednostka działająca w formie jednostki budżetowej zawarła umowę na wykonanie remontu siedziby. Prace remontowe zostały wykonane zgodnie z umową, jednak w okresie rękojmi ujawniły się usterki. Jednostka zgodnie z umową wezwała wykonawcę (X) do usunięcia usterek, wyznaczając jednocześnie termin na ich usunięcie. Wykonawca (X) nie usunął usterek, co spowodowało, że jednostka zgodnie z postanowieniami umownymi oraz po wyczerpaniu procedur z tym związanych powierzyła usunięcie usterek innemu wykonawcy (Y) na koszt i ryzyko wykonawcy (X). Wykonawca za usunięcie usterek wystawił jednostce fakturę, którą ta uregulowała ze środków ujętych w planie finansowym jednostki.

    czytaj więcej

  • Jak rozliczyć w firmie usługi detektywistyczne

    Jak rozliczyć w firmie usługi detektywistyczne

    ABC sp. z o.o. (podatnik VAT czynny) jest firmą transportową. W maju 2016 r. został skradziony jeden z samochodów ciężarowych będący własnością spółki i ujęty w ewidencji środków trwałych. Kradzież została zgłoszony na policję. Dodatkowo spółka zleciła poszukiwanie samochodu ciężarowego agencji detektywistycznej. Wykonała ona swą usługę 7 listopada 2016 r., wskazując w pisemnym sprawozdaniu miejsce, gdzie samochód się obecnie znajduje. Spółka zamierza podjąć kroki prawne mające na celu odzyskanie pojazdu. Za wykonanie usługi detektywistycznej spółka otrzymała 21 listopada 2016 r. fakturę wystawioną przez agencję detektywistyczną 14 listopada 2016 r. na kwotę 5000 zł plus 1150 zł VAT. Faktura nie została jeszcze zapłacona. Jak spółka powinna rozliczyć tę fakturę na gruncie podatku CIT i VAT, czy może odliczyć VAT, a pozostałą część wynagrodzenia zaliczyć w koszty uzyskania przychodów?

    czytaj więcej

  • Spory dotyczące rozpoznawania kosztów pośrednich w czasie trwają od lat

    Spory dotyczące rozpoznawania kosztów pośrednich w czasie trwają od lat

    PROBLEM: Od wprowadzenia przepisów różnicujących zasady potrącalności od przychodów bezpośrednich i pośrednich kosztów uzyskania przychodów minęła prawie dekada. W odpowiedzi na pytanie, czy nowelizacja ustawy o CIT, jaka weszła w życie 1 stycznia 2007 r., rozwiała spory interpretacyjne co do rozpoznawalności kosztów podatkowych w czasie, należy zaprzeczyć. Wprowadzenie podziału na koszty bezpośrednie i pośrednie było ukierunkowane na zakończenie sporów interpretacyjnych i wprowadzenie zasady, że koszty bezpośrednie są, z wyjątkami, potrącalne w momencie powstania związanych z nimi przychodów podatkowych, a koszty pośrednie na bieżąco, tj. w momencie ich poniesienia. Te spory się jednak nie zakończyły.

    czytaj więcej

  • Jak zaksięgować przekazanie paczek dla dzieci

    Jak zaksięgować przekazanie paczek dla dzieci

    Po spotkaniu opłatkowym przekażemy paczki dla dzieci pracowników. Zakup paczek sfinansowaliśmy ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. W jaki sposób ująć w ewidencji księgowej przekazanie paczek?

    czytaj więcej

  • Konto zintegrowane z księgowością

    Konto zintegrowane z księgowością

    Rozliczanie działalności gospodarczej przestaje być wyzwaniem dla przedsiębiorców. To zasługa nowych usług pojawiających się na rynku.

    czytaj więcej

  • Księgowość internetowa przydatna dla małych firm

    Księgowość internetowa przydatna dla małych firm

    Nowoczesne technologie zrewolucjonizowały rynek usług księgowych. Sprawiły, że prowadzenie dokumentów związanych z działalnością biznesową, takich jak wystawianie faktur, prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów czy środków trwałych, jest możliwe z dowolnego miejsca, do tego w prosty sposób.

    czytaj więcej

  • Księgowość na kilka sposobów

    Księgowość na kilka sposobów

    Od początku roku obowiązuje nowy limit dla przedsiębiorców rozliczających się w ramach uproszczonej księgowości. Został on zwiększony z 1,2 mln euro do 2 mln euro. Ułatwi to przedsiębiorcom wykonywanie działalności, ale też pozwoli zaoszczędzić na księgowości. Koszty jej prowadzenia w wersji uproszczonej są bowiem około pięciokrotnie niższe niż w przypadku pełnej księgowości.

    czytaj więcej

  • Przy zamknięciu roku w jednostkach budżetowych łatwo o błąd

    Przy zamknięciu roku w jednostkach budżetowych łatwo o błąd

    Problem: Wydawałoby się, że nie ma nic bardziej oczywistego i usystematyzowanego w pracach księgowych, jak operacja zamknięcia ksiąg rachunkowych i sporządzenia sprawozdania finansowego, potocznie nazywana zamknięciem roku. Są to bowiem działania, które w jednostce kontynuującej działalność powtarzają się co roku. Jednak jest to procedura tak złożona, na którą składa się tak wiele czynności, że łatwo o błąd lub niedotrzymanie terminu. Warto przypomnieć, na co muszą zwrócić uwagę księgowi jednostek budżetowych przy zamknięciu roku 2016, aby zostało ono zrobione prawidłowo.

    czytaj więcej

  • Leasing operacyjny na obrabiarkę – jak go należy wykazać w dokumentacji

    Leasing operacyjny na obrabiarkę – jak go należy wykazać w dokumentacji

    Przez umowę leasingu rozumie się umowę nazwaną w kodeksie cywilnym, a także każdą inną umowę, na mocy której jedna ze stron, zwana dalej finansującym, oddaje do odpłatnego używania albo używania i pobierania pożytków na warunkach określonych w ustawie drugiej stronie, zwanej dalej korzystającym, podlegające amortyzacji środki trwałe lub wartości niematerialne i prawne, a także grunty oraz prawo wieczystego użytkowania gruntów (art. 23a pkt 1 ustawy o PIT).

    czytaj więcej

  • Rabat nie jest kosztem wnoszącego ani otrzymującego aport

    Rabat nie jest kosztem wnoszącego ani otrzymującego aport

    Spółka, do której wniesiono przedsiębiorstwo lub jego zorganizowaną część, nie może skorygować przychodu o potransakcyjne rabaty i opusty, nawet jeśli to ona ich udzieliła.

    czytaj więcej

  • Podzielona płatność w VAT ma zastąpić odwrotne obciążenie

    Podzielona płatność w VAT ma zastąpić odwrotne obciążenie

    Komisja Europejska dała Polsce nieformalne zielone światło na wprowadzenie podzielonej płatności. Ma to być system dobrowolny. Obowiązek jego stosowania miałyby tylko firmy z branż wrażliwych.

    czytaj więcej

  • Uszczelnianie VAT: Split payment musi być obowiązkowy

    Uszczelnianie VAT: Split payment musi być obowiązkowy

    Tak długo, jak system podzielonej płatności będzie dobrowolny, nie spowoduje uszczelnienia VAT. Może za to poprawić płynność finansową w branżach objętych odwrotnym obciążeniem – twierdzą eksperci.

    czytaj więcej

  • Kłopot z zapłatą za pobraniem. Może nie być kosztem

    Kłopot z zapłatą za pobraniem. Może nie być kosztem

    Obowiązujące od 2017 r. przepisy dotyczące sankcji za zapłatę kontrahentowi w gotówce ciągle budzą wątpliwości. W tym sama definicja transakcji, a w zasadzie jej brak.

    czytaj więcej

  • Jak rozliczyć zakup produktów rolnych od rolnika ryczałtowego na potrzeby restauracji

    Jak rozliczyć zakup produktów rolnych od rolnika ryczałtowego na potrzeby restauracji

    Przedsiębiorca (osoba fizyczna) prowadzi restaurację. Na jej potrzeby nabywa produkty rolne m.in. od rolników ryczałtowych. 3 kwietnia 2017 r. przedsiębiorca nabył 400 kg ziemniaków od rolnika ryczałtowego za kwotę 500 zł. Na udokumentowanie zakupu przedsiębiorca wystawił 3 kwietnia 2017 r. fakturę VAT RR na łączną kwotę 535 zł, w tym 35 zł zryczałtowanego zwrotu podatku. Ponadto nabycie tych produktów rolnych dokumentuje umowa zawarta pomiędzy przedsiębiorcą a rolnikiem ryczałtowym 3 kwietnia 2017 r. Zapłaty kwoty 535 zł wynikającej z faktury przedsiębiorca dokonał na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego 3 kwietnia 2017 r. Produkty te są wykorzystywane do przygotowywania posiłków sprzedawanych klientom w ramach świadczenia usług gastronomicznych. Jak przedsiębiorca powinien rozliczyć zakup tych ziemniaków na gruncie VAT i PIT? Przedsiębiorca jest podatnikiem VAT czynnym (składa deklarację VAT-7). PIT rozlicza podatkiem liniowym. Prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą kasową.

    czytaj więcej

  • W jaki sposób biuro podróży powinno wykazać sprzedaż wycieczki na Maltę

    W jaki sposób biuro podróży powinno wykazać sprzedaż wycieczki na Maltę

    Podatniczka (podatnik VAT czynny) prowadzi małe biuro podróży. 2 czerwca 2017 r. nabyła we własnym imieniu i na własny rachunek od oddziału niemieckiego biura podróży w Polsce 10 miejsc na wycieczkę 7-dniową na Maltę (23–29 czerwca 2017 r.). Nabyta usługa ma charakter kompleksowej usługi turystycznej obejmującej przelot samolotem, zakwaterowanie i wyżywienie w hotelu na Malcie oraz ubezpieczenie. Koszt jednego miejsca to 3500 zł. Zakup usługi został udokumentowany wystawioną i otrzymaną przez podatniczkę 2 czerwca 2017 r. fakturą na kwotę 35 000 zł (faktura nie zawierała stawki i kwoty VAT, zawierała natomiast adnotację „procedura marży dla biur podróży”). Za nabyte miejsca wycieczkowe podatniczka zapłaciła przelewem na rachunek oddziału niemieckiego biura podróży 2 czerwca. Przedmiotowe miejsca na wycieczkę na Maltę podatniczka sprzedała we własnym imieniu i na własny rachunek w połowie czerwca 2017 r. osobom indywidualnym w cenie 4000 zł za miejsce (pobierając z góry zapłatę). Sprzedaż wycieczek tym osobom została udokumentowana wyłącznie paragonami fiskalnymi. Jak powinna rozliczyć VAT i podatek dochodowy od osób fizycznych od zakupu i sprzedaży tych miejsc wycieczkowych? Podatniczka rozlicza się podatkiem liniowym i prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą kasową. Podatek od towarów i usług i zaliczki na PIT płaci za okresy miesięczne. Podatniczka posiada status mikroprzedsiębiorcy.

    czytaj więcej

  • Jak skorygować ujęcie podatku od nieruchomości w kosztach, gdy kontrola wykryje błędy

    Jak skorygować ujęcie podatku od nieruchomości w kosztach, gdy kontrola wykryje błędy

    Podatniczka prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. W majątku firmy posiada pawilon meblowy, w którym prowadzi firmę. Podatniczka wpłacała na podstawie corocznych decyzji prezydenta miasta podatek od nieruchomości. Kwoty wynikające z tych decyzji zaliczyła do kosztów uzyskania przychodów (prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów). Do podatniczki zawitała jednak kontrola podatkowa w zakresie prawidłowości ustalenia podatku od nieruchomości za lata 2011–2016. Ujawniła ona, że wystąpiły rozbieżności między wymiarem podatku od nieruchomości ustalonym w decyzjach pierwotnych za lata 2011–2016 a powierzchnią nieruchomości wykorzystywanej w działalności. W związku z tym prezydent miasta wydał decyzje, które uchylały decyzje wcześniejsze w sprawie ustalenia wysokości podatku od nieruchomości za lata 2011–2016 oraz ustalały nową wysokość tego podatku za ten okres. Jak w związku z tym podatniczka powinna skorygować swoje dotychczasowe rozliczenia podatkowe?

    czytaj więcej

  • W sprawie leasingu fiskus ugiął się pod presją sądów

    W sprawie leasingu fiskus ugiął się pod presją sądów

    W ciągu ostatniego roku organy podatkowe zmieniły zdanie. Teraz już pozwalają zaliczać wstępną opłatę od razu do kosztów uzyskania przychodu

    czytaj więcej

  • Budżet nie zarabia na konsorcjantach, ale fiskus nie traci nadziei

    Budżet nie zarabia na konsorcjantach, ale fiskus nie traci nadziei

    Firmy, które realizują wspólne przedsięwzięcia, nie muszą płacić VAT od rozliczeń wewnętrznych – potwierdził NSA.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników