reklamacja rachunku

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu reklamacja rachunku. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące reklamacja rachunku.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Menu restauratora: Jak informować o potrawach, ich składnikach i cenie

    Menu restauratora: Jak informować o potrawach, ich składnikach i cenie

    Na przedsiębiorcach prowadzących restauracje i inne lokale gastronomiczne ciąży wiele obowiązków związanych z poinformowaniem klienta o oferowanych produktach, m.in. prawidłowe określenie nazwy potrawy, wskazanie użytych do jej przyrządzenia składników, alergenów, podanie masy i ceny. Tymczasem znaczna część przepisów prawa żywieniowego znajduje się w aktach prawnych Unii Europejskiej. Oprócz tego niezbędna jest też znajomość kilku polskich ustaw oraz rozporządzeń wykonawczych. Wiele z tych aktów było w ostatnich latach zmienianych. Przykładowo od 1 stycznia 2016 r. obowiązuje nowe rozporządzenie ministra rozwoju z 9 grudnia 2015 r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług (Dz.U. poz. 2121), które jest aktem wykonawczym do ustawy z 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U. poz. 915).

    czytaj więcej

  • Ranking reklamacji rzecznika finansowego: Najwięcej zastrzeżeń klientów pod adresem Banku PKO BP

    Ranking reklamacji rzecznika finansowego: Najwięcej zastrzeżeń klientów pod adresem Banku PKO BP

    Liderem zastrzeżeń klientów jest PKO BP. W ciągu ostatnich trzech miesięcy 2015 r. złożyli ich 42,5 tys. To dane zebrane przez rzecznika finansowego – instytucję powołaną w ubiegłym roku do ochrony praw konsumentów na rynku finansowym. Obejmują trzy miesiące – niepełne, bo wtedy funkcjonował RF.

    czytaj więcej

  • Polacy już nie chcą zmieniać sprzedawcy prądu

    Polacy już nie chcą zmieniać sprzedawcy prądu

    Coraz mniej konsumentów decyduje się na nowego sprzedawcę energii. Powodem jest słaba oferta i niewielkie oszczędności w porównaniu z już posiadaną taryfą.

    czytaj więcej

  • Teleściema: Co czwarta skarga do UOKiK dotyczy sektora telekomunikacyjnego

    Teleściema: Co czwarta skarga do UOKiK dotyczy sektora telekomunikacyjnego

    Na 6,5 tys. różnych sygnałów i skarg, które w zeszłym roku dotarły do UOKiK, niemal 1,5 tys. dotyczyło sektora telekomunikacyjnego.

    czytaj więcej

  • Wiktorowska: Pięta achillesowa ZUS przyczyną wielu nieporozumień

    Wiktorowska: Pięta achillesowa ZUS przyczyną wielu nieporozumień

    Każdy klient komercyjnego banku, zawierając umowę kredytową, otrzymuje własny numer konta, na który później wpłaca należności. To nie tylko ułatwia sprawdzenie, czy raty kredytu są wpłacane terminowo i we właściwej wysokości, lecz także upraszcza ewentualne reklamacje. Aby takie rozwiązanie prawidłowo funkcjonowało, wystarczy dobry serwer i grupa informatyków pilnująca non stop, czy wszystko działa poprawnie. Okazuje się, że to, co jest możliwe w banku, jest piętą achillesową Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

    czytaj więcej

  • Korzystasz z PayPal? Banki ostrzegają przed zmianami w serwisie

    Korzystasz z PayPal? Banki ostrzegają przed zmianami w serwisie

    PayPal zaczął korzystać z usług serwisu, który domaga się od użytkowników podania hasła do rachunku bankowego. Banki ostrzegają, że nie będą ponosić odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje

    czytaj więcej

  • Odpowiedzialność to nie pikniki dla klientów

    Odpowiedzialność to nie pikniki dla klientów

    W wypowiedziach o branży pożyczkowej można usłyszeć zupełnie skrajne opinie. I choć w sensie prawnym sytuacja klienta nieustannie zmienia się na lepsze, reputacja firm pożyczkowych nadal pozostawia wiele do życzenia.

    czytaj więcej

  • Oszustwa i wyłudzenia w telekomunikacji. Oto 10 przykładów nadużyć

    Oszustwa i wyłudzenia w telekomunikacji. Oto 10 przykładów nadużyć

    Generowanie sztucznego ruchu telekomunikacyjnego, SMS-y wprowadzające w błąd użytkowników, podmiana numerów kont bankowych na fakturach – to zdaniem Urzędu Komunikacji Elektronicznej tylko niewielka część ataków ukierunkowanych na telekomy i ich abonentów.

    czytaj więcej

  • Firma nie zapłaci za prywatne telefony pracownika

    Firma nie zapłaci za prywatne telefony pracownika

    TEZA: Bezpodstawne jest przerzucanie na pracodawcę ryzyka ponoszenia kosztów pozasłużbowych połączeń telefoniczno-internetowych wykonanych w prywatnym interesie pracownika, ponieważ wyrządzenie pracodawcy szkody przez używanie służbowego telefonu do celów prywatnych nie jest działaniem w granicach ryzyka pracodawcy ani dopuszczalnego ryzyka pracownika.

    czytaj więcej

  • Gdy linie lotnicze zawiodą. Krok po kroku

    Gdy linie lotnicze zawiodą. Krok po kroku

    Ostatnia moja podniebna podróż okazała się koszmarem – opowiada pan Kamil. – W tamtą stronę linia lotnicza zgubiła mój bagaż. Zostałem, jak stałem – w dżinsach i swetrze, a miałem ważne spotkanie następnego dnia. Musiałem więc kupić garnitur. Bagaż znalazł się po dwóch dniach, ale uszkodzony. Z kolei gdy wracałem, samolot się spóźnił i czekałem pół dnia na lotnisku. Przewoźnik powiedział, że to z powodu strajku, więc nawet obiad mi się nie należy. Byłem zmęczony i zdegustowany. Mam zamiar zażądać od linii lotniczej odszkodowania. Co powinienem zrobić – pyta czytelnik.

    czytaj więcej

  • Instytucje finansowe: Ustawa nie skończyła z lekceważeniem klientów

    Instytucje finansowe: Ustawa nie skończyła z lekceważeniem klientów

    Banki i firmy pożyczkowe interpretują nowe przepisy na swoją korzyść i nadal nie udzielają odpowiedzi na reklamacje w ciągu miesiąca. Rzecznik finansowy zapowiada: jeśli biznes szybko nie zmieni praktyki, posypią się kary.

    czytaj więcej

  • Paragony tylko w sieci. Zmiany od 2017 r.

    Paragony tylko w sieci. Zmiany od 2017 r.

    Papierowe wydruki już niedługo mogą zniknąć z naszego życia. Z końcem 2017 r. biznes czeka wielka wymiana kas fiskalnych na takie, które będą rejestrowały sprzedaż elektronicznie.

    czytaj więcej

  • Sprzedaż nieistniejącej usługi nie jest naruszeniem dóbr osobistych

    Sprzedaż nieistniejącej usługi nie jest naruszeniem dóbr osobistych

    Pomimo nienależytego wywiązania się z umowy przez firmę i zaoferowanie wycofanego z oferty ubezpieczenia, klientowi nie należy się zadośćuczynienie za poniesione straty, a jedynie odszkodowanie za wpłacone z tego tytułu składki.

    czytaj więcej

  • Prawa pasażerów wobec linii lotniczych i biur podróży

    Prawa pasażerów wobec linii lotniczych i biur podróży

    Wakacje powinny być czasem relaksu. Niestety opóźniony lot, czy niezgodny z umową standard hotelu, w którym się zatrzymaliśmy, może zepsuć wyjazd. Dlatego warto zapoznać się jakie prawa przysługują konsumentowi i kiedy możemy domagać się odszkodowania.

    czytaj więcej

  • Szymański: Klienci firm doradztwa finansowego bez wsparcia

    Szymański: Klienci firm doradztwa finansowego bez wsparcia

    Nie powinno budzić wątpliwości, że firmy doradztwa finansowego, które pośredniczą w   zawieraniu umów z   bankami czy ubezpieczycielami , powinny znaleźć się w   obszarze zainteresowań rzecznika finansowego. Tak się jednak nie dzieje.

    czytaj więcej

  • Można zmienić sprzedawcę gazu - dystrybutor pozostanie ten sam

    Można zmienić sprzedawcę gazu - dystrybutor pozostanie ten sam

    Do moich drzwi zapukał akwizytor, przedstawił się jako przedstawiciel handlowy firmy dystrybuującej gaz i namawiał do podpisania nowej umowy, która miała pozwolić mi na obniżenie rachunków – opowiada pani Halina. – Twierdził, że nic się dla mnie nie zmieni, nie trzeba żadnych nowych przyłączy, a samo podpisanie umowy spowoduje, że płacić będę mniej. Nie do końca mu uwierzyłam, bo coś wyraźnie kręcił. Na czym polega zmiana sprzedawcy gazu? Czy jest to możliwe i bezpieczne – pyta czytelniczka.

    czytaj więcej

  • Korki na autostradzie: Czy można odmówić zapłaty za przejazd?

    Korki na autostradzie: Czy można odmówić zapłaty za przejazd?

    Kierowca samochodu wjeżdżający na autostradę otrzymuje bilet, za który płaci na bramce, opuszczając ją. Z chwilą pobrania biletu i wjazdu na autostradę dochodzi do zawarcia umowy usługi pomiędzy użytkownikiem (kierowcą samochodu) i Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad bądź koncesjonariuszem, polegającej na udostępnieniu przejazdu autostradą płatną. Opłata za przejazd jest ekwiwalentem za wyświadczenie usługi o określonych parametrach jakościowych.

    czytaj więcej

  • Opóźniony lot i zgubiony bagaż. Jak uzyskać odszkodowanie?

    Opóźniony lot i zgubiony bagaż. Jak uzyskać odszkodowanie?

    Przewoźnik odwołał lot, zapowiada się spore opóźnienie, zgubiono twój bagaż albo nie wpuszczono cię na pokład? Podróży często towarzyszą niespodzianki, również niestety te nieprzyjemne. Podpowiadamy jak wybrnąć z lotniskowych kłopotów.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników