reklamacja rachunku

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu reklamacja rachunku. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące reklamacja rachunku.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • UOKiK ostrzega przed "darmowymi" ofertami w sieci

    UOKiK ostrzega przed "darmowymi" ofertami w sieci

    Urząd doradza konsumentom daleko posuniętą ostrożność przy korzystaniu z "darmowych" ofert. Według UOKiK problemy konsumentów wynikają najczęściej z niepełnych lub wprowadzających w błąd informacji udzielanych przez przedsiębiorców, utrudniania rezygnacji z płatnej usługi po zakończeniu okresu próbnego, a także wykorzystywania danych osobowych przekazanych przy zamawianiu „darmowej” oferty do przesyłania spamu.

    czytaj więcej

  • Jak rzecznik finansowy może pomóc przedsiębiorcy

    Jak rzecznik finansowy może pomóc przedsiębiorcy

    Prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą nie jest osamotniony w starciu z bankiem czy ubezpieczycielem. Może złożyć do nowej instytucji skargę i poprosić o mediację.

    czytaj więcej

  • Skutecznie i etycznie

    Skutecznie i etycznie

    Rozmowa z Marcinem Nakielskim, dyrektorem sprzedaży Alektum Inkasso Sp. z o.o.

    czytaj więcej

  • Jeśli energia ma złe parametry, należy się odszkodowanie

    Jeśli energia ma złe parametry, należy się odszkodowanie

    Napięcie dostarczane przez zakład energetyczny waha się u mnie od 190 do 270 V. Przepalają się żarówki energooszczędne, w domu mam wiecznie migoczące światło. Czy mogę się domagać odszkodowania od dostawcy energii? – pyta pan Krzysztof

    czytaj więcej

  • Jakie dodatkowe opłaty nałoży bank przy umowie o kredyt

    Jakie dodatkowe opłaty nałoży bank przy umowie o kredyt

    Zamierzam wziąć kredyt na dość wysoką kwotę. Słyszałam jednak, że instytucje finansowe dość często zobowiązują klientów do ponoszenia dodatkowych kosztów i nie zawsze jest to zgodne z prawem. Na co więc powinnam zwrócić uwagę, podpisując umowę? Jakie dodatkowe opłaty może nałożyć na mnie kredytodawca – takie pytania nurtują panią Joannę.

    czytaj więcej

  • Rzecznik finansowy zajmie się mediacją

    Rzecznik finansowy zajmie się mediacją

    Z trzytygodniowym opóźnieniem, ale wreszcie jest: rozporządzenie ministra finansów w sprawie pozasądowego postępowania przed rzecznikiem finansowym. Wracają też przy okazji wątpliwości, czy przepisy ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o rzeczniku finansowym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1348) nie są zbyt rygorystyczne dla przedsiębiorców.

    czytaj więcej

  • Sprzedawcy czasu: Polskie zegarki luksusowe coraz bardziej popularne

    Sprzedawcy czasu: Polskie zegarki luksusowe coraz bardziej popularne

    Zegarek na rękę za 10 tys., a może 20 tys. zł? Na miłośnikach szwajcarskich manufaktur takie sumy nie robią wrażenia. Co innego, gdy mówimy o polskich czasomierzach. Nie, to nie jest żart. One naprawdę istnieją

    czytaj więcej

  • Poradnia prawna: Zwrot pieniędzy za zakupy w sklepie internetowym

    Poradnia prawna: Zwrot pieniędzy za zakupy w sklepie internetowym

    ● W jaki sposób należy ustalić zasady zwrotu pieniędzy klientom, którzy zrezygnowali z zakupu w sklepie internetowym

    czytaj więcej

  • Konsument na rynku energii i gazu: Oszustwa i niski standard jakości. Odbiorcy skarżą się do URE

    Konsument na rynku energii i gazu: Oszustwa i niski standard jakości. Odbiorcy skarżą się do URE

    Do URE w ostatnim czasie wpływają liczne skargi i zażalenia dotyczące problemów ze standardami jakościowymi obsługi odbiorców energii elektrycznej czy gazu oraz nieuczciwymi praktykami rynkowymi firm energetycznych.

    czytaj więcej

  • Menu restauratora: Jak informować o potrawach, ich składnikach i cenie

    Menu restauratora: Jak informować o potrawach, ich składnikach i cenie

    Na przedsiębiorcach prowadzących restauracje i inne lokale gastronomiczne ciąży wiele obowiązków związanych z poinformowaniem klienta o oferowanych produktach, m.in. prawidłowe określenie nazwy potrawy, wskazanie użytych do jej przyrządzenia składników, alergenów, podanie masy i ceny. Tymczasem znaczna część przepisów prawa żywieniowego znajduje się w aktach prawnych Unii Europejskiej. Oprócz tego niezbędna jest też znajomość kilku polskich ustaw oraz rozporządzeń wykonawczych. Wiele z tych aktów było w ostatnich latach zmienianych. Przykładowo od 1 stycznia 2016 r. obowiązuje nowe rozporządzenie ministra rozwoju z 9 grudnia 2015 r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług (Dz.U. poz. 2121), które jest aktem wykonawczym do ustawy z 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U. poz. 915).

    czytaj więcej

  • Ranking reklamacji rzecznika finansowego: Najwięcej zastrzeżeń klientów pod adresem Banku PKO BP

    Ranking reklamacji rzecznika finansowego: Najwięcej zastrzeżeń klientów pod adresem Banku PKO BP

    Liderem zastrzeżeń klientów jest PKO BP. W ciągu ostatnich trzech miesięcy 2015 r. złożyli ich 42,5 tys. To dane zebrane przez rzecznika finansowego – instytucję powołaną w ubiegłym roku do ochrony praw konsumentów na rynku finansowym. Obejmują trzy miesiące – niepełne, bo wtedy funkcjonował RF.

    czytaj więcej

  • Polacy już nie chcą zmieniać sprzedawcy prądu

    Polacy już nie chcą zmieniać sprzedawcy prądu

    Coraz mniej konsumentów decyduje się na nowego sprzedawcę energii. Powodem jest słaba oferta i niewielkie oszczędności w porównaniu z już posiadaną taryfą.

    czytaj więcej

  • Teleściema: Co czwarta skarga do UOKiK dotyczy sektora telekomunikacyjnego

    Teleściema: Co czwarta skarga do UOKiK dotyczy sektora telekomunikacyjnego

    Na 6,5 tys. różnych sygnałów i skarg, które w zeszłym roku dotarły do UOKiK, niemal 1,5 tys. dotyczyło sektora telekomunikacyjnego.

    czytaj więcej

  • Wiktorowska: Pięta achillesowa ZUS przyczyną wielu nieporozumień

    Wiktorowska: Pięta achillesowa ZUS przyczyną wielu nieporozumień

    Każdy klient komercyjnego banku, zawierając umowę kredytową, otrzymuje własny numer konta, na który później wpłaca należności. To nie tylko ułatwia sprawdzenie, czy raty kredytu są wpłacane terminowo i we właściwej wysokości, lecz także upraszcza ewentualne reklamacje. Aby takie rozwiązanie prawidłowo funkcjonowało, wystarczy dobry serwer i grupa informatyków pilnująca non stop, czy wszystko działa poprawnie. Okazuje się, że to, co jest możliwe w banku, jest piętą achillesową Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

    czytaj więcej

  • Korzystasz z PayPal? Banki ostrzegają przed zmianami w serwisie

    Korzystasz z PayPal? Banki ostrzegają przed zmianami w serwisie

    PayPal zaczął korzystać z usług serwisu, który domaga się od użytkowników podania hasła do rachunku bankowego. Banki ostrzegają, że nie będą ponosić odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje

    czytaj więcej

  • Odpowiedzialność to nie pikniki dla klientów

    Odpowiedzialność to nie pikniki dla klientów

    W wypowiedziach o branży pożyczkowej można usłyszeć zupełnie skrajne opinie. I choć w sensie prawnym sytuacja klienta nieustannie zmienia się na lepsze, reputacja firm pożyczkowych nadal pozostawia wiele do życzenia.

    czytaj więcej

  • Oszustwa i wyłudzenia w telekomunikacji. Oto 10 przykładów nadużyć

    Oszustwa i wyłudzenia w telekomunikacji. Oto 10 przykładów nadużyć

    Generowanie sztucznego ruchu telekomunikacyjnego, SMS-y wprowadzające w błąd użytkowników, podmiana numerów kont bankowych na fakturach – to zdaniem Urzędu Komunikacji Elektronicznej tylko niewielka część ataków ukierunkowanych na telekomy i ich abonentów.

    czytaj więcej

  • Firma nie zapłaci za prywatne telefony pracownika

    Firma nie zapłaci za prywatne telefony pracownika

    TEZA: Bezpodstawne jest przerzucanie na pracodawcę ryzyka ponoszenia kosztów pozasłużbowych połączeń telefoniczno-internetowych wykonanych w prywatnym interesie pracownika, ponieważ wyrządzenie pracodawcy szkody przez używanie służbowego telefonu do celów prywatnych nie jest działaniem w granicach ryzyka pracodawcy ani dopuszczalnego ryzyka pracownika.

    czytaj więcej

  • Gdy linie lotnicze zawiodą. Krok po kroku

    Gdy linie lotnicze zawiodą. Krok po kroku

    Ostatnia moja podniebna podróż okazała się koszmarem – opowiada pan Kamil. – W tamtą stronę linia lotnicza zgubiła mój bagaż. Zostałem, jak stałem – w dżinsach i swetrze, a miałem ważne spotkanie następnego dnia. Musiałem więc kupić garnitur. Bagaż znalazł się po dwóch dniach, ale uszkodzony. Z kolei gdy wracałem, samolot się spóźnił i czekałem pół dnia na lotnisku. Przewoźnik powiedział, że to z powodu strajku, więc nawet obiad mi się nie należy. Byłem zmęczony i zdegustowany. Mam zamiar zażądać od linii lotniczej odszkodowania. Co powinienem zrobić – pyta czytelnik.

    czytaj więcej

  • Instytucje finansowe: Ustawa nie skończyła z lekceważeniem klientów

    Instytucje finansowe: Ustawa nie skończyła z lekceważeniem klientów

    Banki i firmy pożyczkowe interpretują nowe przepisy na swoją korzyść i nadal nie udzielają odpowiedzi na reklamacje w ciągu miesiąca. Rzecznik finansowy zapowiada: jeśli biznes szybko nie zmieni praktyki, posypią się kary.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników