pisemną reklamację

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu pisemną reklamację. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące pisemną reklamację.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Procesować się z biurem podróży najlepiej w grupie

    Procesować się z biurem podróży najlepiej w grupie

    Wiosną byłem na objazdówce na Bałkanach. Hotele miały być trzygwiazdkowe, ze śniadaniem. Jednak nocowaliśmy w jakichś norach, na śniadanie serwowano tylko kawę z herbatnikiem – pisze pan Stanisław. – Kolację mieliśmy sobie organizować, ale na miejsce dojeżdżaliśmy zwykle po północy. Chodziliśmy głodni, a za wstępy do wszystkich obiektów – inaczej było w umowie – musieliśmy sami płacić. Wszyscy złożyliśmy w biurze podróży reklamację, ale nikt nie dostał nawet odpowiedzi. Rozważamy złożenie pozwu do sądu. Czy powinniśmy zrobić to wspólnie – zastanawia się turysta.

    czytaj więcej

  • Prawa pasażerów wobec linii lotniczych i biur podróży

    Prawa pasażerów wobec linii lotniczych i biur podróży

    Wakacje powinny być czasem relaksu. Niestety opóźniony lot, czy niezgodny z umową standard hotelu, w którym się zatrzymaliśmy, może zepsuć wyjazd. Dlatego warto zapoznać się jakie prawa przysługują konsumentowi i kiedy możemy domagać się odszkodowania.

    czytaj więcej

  • Wakacyjna fala skarg konsumenckich

    Wakacyjna fala skarg konsumenckich

    Liczba zażaleń na zaniedbania przedsiębiorców wzrosła w tym roku o 30 proc. - informuje Europejskie Centrum Konsumenckie. Najczęstsze przypadki to niezgodność oferty touroperatorów ze stanem faktycznym oraz niechęć sklepów internetowych do uznania reklamacji.

    czytaj więcej

  • Brak odpowiedzi na reklamację oznacza jej akceptację

    Brak odpowiedzi na reklamację oznacza jej akceptację

    Pani Katarzyna niedawno wróciła z urlopu. – Niestety, wszystko było nie tak. Hotel nie znajdował się bezpośrednio przy plaży, wykupiliśmy all inclusive, tymczasem mogliśmy liczyć na trzy posiłki i to niezbyt wysokiej jakości. Złożyłam reklamację, oszacowałam wysokość strat na podstawie tabeli frankfurckiej, ale choć minęło już trochę czasu, biuro podróży nie odpowiada. Czy to znaczy, że uznaje reklamację, czy wręcz przeciwnie? A może zażądałam zbyt wysokiego odszkodowania? Zastanawiam się, czy lepiej było nie podawać żadnej kwoty i zdać się na biuro. Reklamację wysłałam pisemnie, nie złożyłam jej w biurze. Może to też ma znaczenie – zastanawia się czytelniczka.

    czytaj więcej

  • Można zmienić sprzedawcę gazu - dystrybutor pozostanie ten sam

    Można zmienić sprzedawcę gazu - dystrybutor pozostanie ten sam

    Do moich drzwi zapukał akwizytor, przedstawił się jako przedstawiciel handlowy firmy dystrybuującej gaz i namawiał do podpisania nowej umowy, która miała pozwolić mi na obniżenie rachunków – opowiada pani Halina. – Twierdził, że nic się dla mnie nie zmieni, nie trzeba żadnych nowych przyłączy, a samo podpisanie umowy spowoduje, że płacić będę mniej. Nie do końca mu uwierzyłam, bo coś wyraźnie kręcił. Na czym polega zmiana sprzedawcy gazu? Czy jest to możliwe i bezpieczne – pyta czytelniczka.

    czytaj więcej

  • Korki na autostradzie: Czy można odmówić zapłaty za przejazd?

    Korki na autostradzie: Czy można odmówić zapłaty za przejazd?

    Kierowca samochodu wjeżdżający na autostradę otrzymuje bilet, za który płaci na bramce, opuszczając ją. Z chwilą pobrania biletu i wjazdu na autostradę dochodzi do zawarcia umowy usługi pomiędzy użytkownikiem (kierowcą samochodu) i Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad bądź koncesjonariuszem, polegającej na udostępnieniu przejazdu autostradą płatną. Opłata za przejazd jest ekwiwalentem za wyświadczenie usługi o określonych parametrach jakościowych.

    czytaj więcej

  • Timesharing można rozwiązać przed terminem

    Timesharing można rozwiązać przed terminem

    Timeshare, czyli tzw. współdzielenie czasu, to umowa długoterminowa, w ramach której zainteresowany za doroczną ratalną opłatą (inne formy zapłaty są niedozwolone) nabywa prawo do korzystania z określonego budynku lub lokalu w oznaczonym czasie, w każdym roku. Umowa może być zawarta na kilka, a nawet na kilkadziesiąt lat.

    czytaj więcej

  • Opóźniony lot i zgubiony bagaż. Jak uzyskać odszkodowanie?

    Opóźniony lot i zgubiony bagaż. Jak uzyskać odszkodowanie?

    Przewoźnik odwołał lot, zapowiada się spore opóźnienie, zgubiono twój bagaż albo nie wpuszczono cię na pokład? Podróży często towarzyszą niespodzianki, również niestety te nieprzyjemne. Podpowiadamy jak wybrnąć z lotniskowych kłopotów.

    czytaj więcej

  • Brak prądu spowodowany śnieżycą i wichurą? Sprawdź, jakie masz prawa

    Brak prądu spowodowany śnieżycą i wichurą? Sprawdź, jakie masz prawa

    Brak prądu spowodowany śnieżycą i wichurą? Możemy wnioskować do dostawcy energii o bonifikatę lub odszkodowanie. 

    czytaj więcej

  • Sprzedawca nie uznał reklamacji? Sprawdź, jak doprowadzić do rozwiązania sporu

    Sprzedawca nie uznał reklamacji? Sprawdź, jak doprowadzić do rozwiązania sporu

    Od 10 stycznia 2017 r. obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dowiedz się, jak w praktyce funkcjonuje nowa regulacja.

    czytaj więcej

  • Warszawskie parkomaty działają nielegalnie

    Warszawskie parkomaty działają nielegalnie

    Obowiązek wpisywania do parkomatów numerów rejestracyjnych pojazdów jest niezgodny z prawem – uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.

    czytaj więcej

  • Zakup podróbki może oznaczać problemy

    Zakup podróbki może oznaczać problemy

    Urzędy celne mogą przechwytywać nieoryginalne towary zamawiane z innego kraju. Jeśli dojdzie do takiej transakcji, konsument powinien żądać zwrotu kosztów od sprzedawcy.

    czytaj więcej

  • Miękki brzuszek turysty, czyli jak niektóre biura podróży rozumieją realizację umowy

    Miękki brzuszek turysty, czyli jak niektóre biura podróży rozumieją realizację umowy

    Warunki umowy mówią o tym, że jeśli turysta nie wypowie się na temat istotnej zmiany umowy, to uznaje się, że przyjął zmiany i nie może żądać odszkodowania. Ustawa pozornie mówi to samo, tyle że nie o braku prawa do odszkodowania. Przez podobieństwo regulacji chce się wywołać wrażenie, że umowa w zasadzie powtarza ustawę.

    czytaj więcej

  • Wścibskie parkomaty na bakier z konstytucją: Wymóg podawania numerów rejestracyjnych niezgodny z prawem

    Wścibskie parkomaty na bakier z konstytucją: Wymóg podawania numerów rejestracyjnych niezgodny z prawem

    Nie tylko Warszawa, ale też inne miasta, w których kierowcy są zmuszani do wpisywania numerów rejestracyjnych w parkomatach, mogą mieć kłopoty. Fundacja Panopotykon rozpoczęła właśnie akcję „Powiedz nie wścibskim parkometrom”. Zachęca w niej Polaków do zaskarżania uchwał nakazujących podawanie numerów rejestracyjnych podczas płacenia za postój. A wszystko za sprawą niedawnego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, który obowiązek podawania numerów pojazdów uznał za łamanie praw obywatelskich.

    czytaj więcej

  • Rothert: Rzecznik konsumenta – bat na banki w sprawie kredytów [WYWIAD]

    Rothert: Rzecznik konsumenta – bat na banki w sprawie kredytów [WYWIAD]

    Na jesieni może zapaść wyrok w sprawie pozwu grupowego złożonego przez ponad 1,2 tys. klientów mBanku. Równolegle rusza kolejna sprawa, w której z bankiem sądzić się będzie kolejnych ponad 1,7 tys. osób. - Na 5 października wyznaczony został termin rozprawy - mówi Małgorzata Rothert, miejska rzecznik konsumentów w Warszawie, zaangażowana w trzy postępowania grupowe przeciwko mBankowi i BZ WBK.

    czytaj więcej

  • Na przygotowanie spisów wyborców zostało tylko kilka dni

    Na przygotowanie spisów wyborców zostało tylko kilka dni

    To gminy odpowiadają za to, kto zostanie w spisie umieszczony, i za ewentualne błędy, które mogą się w nim znaleźć. Do ostatniej więc chwili, czyli do momentu przekazania spisu przewodniczącemu właściwej obwodowej komisji wyborczej ds. przeprowadzenia głosowania, trzeba aktualizować dane osobowe wyborców.

    czytaj więcej

  • Jak zareklamować usługę pocztową?

    Jak zareklamować usługę pocztową?

    Szczegółowa instrukcja dotycząca reklamowania usług pocztowych została zapisana w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z 26 listopada 2013 roku. To operator pocztowy jest podmiotem, który rozpatruje zarówno reklamacje, jak i odwołania.

    czytaj więcej

  • Gra o przetrwanie banków. Taśmy Czarneckiego mogą podważyć decyzje KNF

    Gra o przetrwanie banków. Taśmy Czarneckiego mogą podważyć decyzje KNF

    Nagrania z rozmowy miliardera z Markiem Chrzanowskim kompromitują szefa Komisji. W tle jest gra o przetrwanie banków.

    czytaj więcej

  • Klienci linii lotniczych będą mieli (swojego?) rzecznika

    Klienci linii lotniczych będą mieli (swojego?) rzecznika

    Rzecznik praw pasażera to nowa instytucja, która pojawi się przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Od kwietnia to on ma prowadzić postępowania sporne między pasażerem a przewoźnikiem lotniczym, organizatorem turystyki albo sprzedawcą biletów. Będzie mógł też zgłosić wniosek o przeprowadzenie postępowania nadzorczego przez prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników