obsługiwać księgowość

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu obsługiwać księgowość. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące obsługiwać księgowość.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Brak pracowników? Język ważniejszy niż doświadczenie

    Brak pracowników? Język ważniejszy niż doświadczenie

    Polska jest europejskim liderem sektora usług dla biznesu. Branża stale rośnie, choć napotkała problem, który ma cała gospodarka – brak pracowników.

    czytaj więcej

  • Wynajmujesz mieszkanie na doby? Masz szansę na 8,5-procentowy ryczałt

    Wynajmujesz mieszkanie na doby? Masz szansę na 8,5-procentowy ryczałt

    Kolejny sąd nie zgodził się z fiskusem, że każdy najem krótkoterminowy to działalność gospodarcza.

    czytaj więcej

  • Jak rozliczyć sprzedaż piekarni

    Jak rozliczyć sprzedaż piekarni

    ABC sp. z o.o. w 2005 r. oddała do używania wybudowany na własnym gruncie budynek piekarni. Budynek ten wraz z ogrodzeniem i parkingiem stanowią jeden środek trwały, tj. budynek piekarni. Wartość początkowa budynku wyniosła 1 000 000 zł. Podatek naliczony od wydatków inwestycyjnych związanych z budową budynku piekarni w łącznej wysokości 210 000 zł został w całości odliczony w okresie od maja 2004 r. do czerwca 2005 r., kiedy to realizowana była inwestycja. Budynek jest amortyzowany metodą liniową z zastosowaniem ustawowej 2,5-proc. rocznej stawki amortyzacyjnej. Budynek oddano od używania i wprowadzono do ewidencji środków trwałych w czerwcu 2005 r. Pierwszego odpisu amortyzacyjnego spółka dokonała za lipiec 2005 r. Odpisy amortyzacyjne od tego budynku spółka nalicza za okresy miesięczne. Na budynek piekarni po oddaniu go do używania nie były ponoszone nakłady o charakterze ulepszeniowym, które podniosłyby wartość początkową tego środka trwałego. Do środków trwałych spółka zaliczyła nabyty w sierpniu 2003 r. grunt, na którym został wybudowany budynek piekarni. Gruntu spółka nie amortyzuje. Wartość początkowa gruntu wyniosła 80 000 zł (grunt został nabyty bez podatku VAT). 1 czerwca 2017 r. spółka sprzedała firmie X (podatnik VAT czynny) nieruchomość, na której znajduje się budynek piekarni, za łączną kwotę 1 400 000 zł, w tym wartość gruntu wyceniono w akcie notarialnym na kwotę 150 000 zł. Faktura dokumentująca sprzedaż nieruchomości została wystawiona w dniu sporządzenia aktu notarialnego i wydania nieruchomości, tj. 1 czerwca 2017 r. Zapłatę za sprzedaną nieruchomość spółka otrzymała w dniu sprzedaży przelewem na rachunek bankowy. Przedmiotem sprzedaży była wyłącznie nieruchomości, tj. grunt wraz ze znajdującym się na nim budynkiem piekarni, ogrodzeniem i parkingiem. Koszty związane ze sporządzeniem aktu notarialnego pokrył nabywca. Spółka jest podatnikiem VAT czynnym od początku swego istnienia, tj. od 1998 r. Na gruncie CIT spółka nie posiada statusu małego podatnika. Rokiem podatkowym spółki jest rok kalendarzowy. Pomiędzy spółką a firmą X nie występują żadne powiązania o charakterze osobistym, rodzinnym czy kapitałowym. VAT i zaliczki na CIT spółka płaci za okresy miesięczne. Jak spółka powinna rozliczyć podatkowo (VAT, CIT i PCC) sprzedaż tej nieruchomości?

    czytaj więcej

  • Jak zaksięgować rozliczenia z komornikiem w jednostce budżetowej

    Jak zaksięgować rozliczenia z komornikiem w jednostce budżetowej

    W związku z brakiem zapłaty należności wynikającej z uzyskanego przez jednostkę nakazu zapłaty kierownik jednostki podjął decyzję o skierowaniu wierzytelności na drogę postępowania egzekucyjnego. Komornik w odpowiedzi na skierowany wniosek o wszczęcie egzekucji wezwał jednostkę do uiszczenia zaliczki na:

    czytaj więcej

  • Biznesowy system operacyjny. To narzędzie usprawni twoją firmę

    Biznesowy system operacyjny. To narzędzie usprawni twoją firmę

    O idei stworzenia jednolitej zintegrowanej platformy obsługującej wszystkie elementy procesów biznesowych i dopasowanej do indywidualnych wymagań firm oraz praktycznej próbie jej realizacji mówi Jacek Paszek, wiceprezes zarządu firmy eDokumenty.

    czytaj więcej

  • Morawiecki: Małe i średnie przedsiębiorstwa są dla nas oczkiem w głowie

    Morawiecki: Małe i średnie przedsiębiorstwa są dla nas oczkiem w głowie

    Małe i średnie przedsiębiorstwa są dla nas oczkiem w głowie; chcemy im ułatwiać życie z punktu widzenia relacji z urzędami skarbowymi, z Krajową Administracją Skarbową – powiedział w czwartek we Wrocławiu wicepremier Mateusz Morawiecki.

    czytaj więcej

  • Jak rozliczyć odwrotne obciążenie VAT w transakcjach międzynarodowych

    Jak rozliczyć odwrotne obciążenie VAT w transakcjach międzynarodowych

    Spółka akcyjna zajmuje się produkcją zaawansowanych urządzeń dla różnych branż produkcyjnych. Z uwagi na specyfikę prowadzonej działalności często nabywa usługi i towary od zagranicznych kontrahentów. W większości przypadków zakupiony towar przyjeżdża z państw Unii Europejskiej. Jeżeli chodzi o usługi, to są one kupowane zarówno w ramach Wspólnoty, jak i z państw trzecich. W poprzednich latach zdarzało się, że księgowość firmy dowiadywała się o nabytych usługach w kilka miesięcy po ich wykonaniu przez zagranicznego kontrahenta. Najczęściej było to tak, że świadczący przesyłał fakturę, jednocześnie upominając się o zapłatę, a pracownik spółki, który obsługiwał z jej strony transakcję, dopiero wówczas przekazywał do księgowości dokument i wraz z nim informację. Niejednokrotnie główna księgowa spółki zwracała się do szefów innych działów z prośbą, aby ci motywowali swoich pracowników do tego, aby niezwłocznie przekazywali informacje o imporcie usług, ale skutek tych próśb był mizerny. Również zarząd był informowany o usprawnieniu przepływu informacji dla wyeliminowania częstych korekt składanych deklaracji VAT, jednak i to nie pomogło. Tłumaczenie pracowników dokonujących zakupu usług od zagranicznych kontrahentów zawsze było takie samo: owszem, nabywają takie świadczenia, ale zagraniczni kontrahenci przekazują faktury z opóźnieniem i dopiero wówczas mogą oni dostarczyć je do księgowości.

    czytaj więcej

  • Będzie mała rewolucja w przekazywaniu sprawozdań w sferze budżetowej

    Będzie mała rewolucja w przekazywaniu sprawozdań w sferze budżetowej

    Dla niektórych jednostek bieżący rok jest ostatnim okresem sprawozdawczym, za który można jeszcze składać dokumenty w wersji papierowej. Już za przyszły rok będą przygotowywały tylko formę elektroniczną.

    czytaj więcej

  • Nadchodzi JPK. Jedna trzecia firm nie zdąży ze złożeniem pliku kontrolnego

    Nadchodzi JPK. Jedna trzecia firm nie zdąży ze złożeniem pliku kontrolnego

    Nawet jedna trzecia mikrofirm może nie złożyć jednolitego pliku kontrolnego, a wśród tych, którzy to zrobią, jedna czwarta popełni błędy – oceniają eksperci.

    czytaj więcej

  • Kiedy nadejdzie recesja? Czy konieczność wypłaty emerytur zatrze gospodarcze silniki

    Kiedy nadejdzie recesja? Czy konieczność wypłaty emerytur zatrze gospodarcze silniki

    Po 1989 r. nie zaliczyliśmy jeszcze ani jednej recesji. Politycy uznali, że to ich zasługa, i zaczęli balować na koszt tych, którzy ją napędzają.

    czytaj więcej

  • Reorganizacja gospodarki wodnej na ostatniej prostej

    Reorganizacja gospodarki wodnej na ostatniej prostej

    Samorządy poznały już dwa kluczowe akty wykonawcze, bez których gospodarka wodna mogłaby osiąść na finansowej i organizacyjnej mieliźnie. Eksperci obawiają się, czy nie jest za późno.

    czytaj więcej

  • Polski średni biznes nie lepszy od pracownika. Motorem zmian raczej nie będzie

    Polski średni biznes nie lepszy od pracownika. Motorem zmian raczej nie będzie

    Coraz częściej słychać westchnienia, że pracownik jutra to już nie taki, który umie, ale taki, który jest w stanie się nauczyć. A w tym, jako społeczeństwo, zawsze byliśmy słabi.

    czytaj więcej

  • Jak mały przedsiębiorca ma się przygotować do RODO. PORADNIK

    Jak mały przedsiębiorca ma się przygotować do RODO. PORADNIK

    RODO, czyli unijne rozporządzenie regulujące zasady ochrony danych osobowych, zacznie być stosowane 25 maja 2018 r. Anna Kowalska i jej mąż Antoni, którzy są drobnymi przedsiębiorcami i prowadzą odrębne firmy, wprawdzie o nim słyszeli, ale nic do tej pory nie zrobili, aby się do zmian przygotować.

    czytaj więcej

  • Były prezes GetBack SA odpowiada na zarzuty KNF

    Były prezes GetBack SA odpowiada na zarzuty KNF

    W okresie pełnienia przeze mnie funkcji prezesa zarządu - księgowość spółki była prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami, a sprawozdania finansowe zawierały rzetelne dane - zapewnia w oświadczeniu były prezes GetBack SA Konrad Kąkolewski, odpowiadając na zarzuty KNF.

    czytaj więcej

  • Nie byłoby GetBacków, gdyby nie audytorzy

    Nie byłoby GetBacków, gdyby nie audytorzy

    Polski rynek kapitałowy nie jest wyjątkiem, jeśli chodzi o upadłości firm, fałszowanie sprawozdań czy wyprowadzanie pieniędzy ze spółek.

    czytaj więcej

  • Poradnia rachunkowa: Jaka klasyfikacja przy wypłacie odszkodowań?

    Poradnia rachunkowa: Jaka klasyfikacja przy wypłacie odszkodowań?

    Kto podpisuje sprawozdania budżetowe jednostek obsługiwanych? Jaka klasyfikacja przy wypłacie odszkodowań? Czy urząd może dokonywać zmian na kontach, które nie zostały wskazane w polityce rachunkowości jednostki?

    czytaj więcej

  • Gminy na zakupach kas fiskalnych. Producenci zarobią

    Gminy na zakupach kas fiskalnych. Producenci zarobią

    Jednostki samorządu terytorialnego mają niewiele ponad trzy miesiące na wymianę kas fiskalnych. Większość z nich nie ma co liczyć na ulgę z tego tytułu

    czytaj więcej

  • Klauzula o zakazie konkurencji w umowie to bat na złodziei pracowników

    Klauzula o zakazie konkurencji w umowie to bat na złodziei pracowników

    Zapis o zakazie konkurencji chroni firmę nawet wówczas, gdy były klient nie zatrudnia podkupionych fachowców bezpośrednio, ale w outsourcingu.

    czytaj więcej

  • KNF tłumaczy się posłom za GetBack

    KNF tłumaczy się posłom za GetBack

    KNF przyznaje, że już w grudniu 2017 r. nabrała podejrzeń co do spółki , weryfikowała ją, ale niewiele zdziałała – ustalił DGP

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników