Nośnik narzędzi

Nośnik narzędzi to ciągnik rolniczy wykonany w specjalny sposób tak, że nie tylko ciągnie narzędzia lecz przenosi je również na sobie.


  • Plan Morawieckiego: Sto ułatwień, setki wątpliwości

    Plan Morawieckiego: Sto ułatwień, setki wątpliwości

    Wiele propozycji, ale na razie mało konkretów. Tak się prezentuje plan głębokich zmian, który ma być największym gospodarczym sukcesem obecnego rządu. Eksperci powtarzają jak mantrę: za wcześnie na bicie braw

    czytaj więcej

  • Paragony tylko w sieci. Zmiany od 2017 r.

    Paragony tylko w sieci. Zmiany od 2017 r.

    Papierowe wydruki już niedługo mogą zniknąć z naszego życia. Z końcem 2017 r. biznes czeka wielka wymiana kas fiskalnych na takie, które będą rejestrowały sprzedaż elektronicznie.

    czytaj więcej

  • To nie czas na niespodzianki w JPK. Zostało bardzo mało czasu

    To nie czas na niespodzianki w JPK. Zostało bardzo mało czasu

    - Nie można się wstrzymywać, ponieważ zostało bardzo mało czasu. Już 25 sierpnia br. najwięksi podatnicy będą musieli przekazać dane z ewidencji VAT w formacie JPK. Niezależnie od tego urzędy będą mogły żądać od nich pozostałych plików JPK za lipiec - mówi Andrzej Tajchert, partner w dziale usług doradczych w zespole doradztwa informatycznego w KPMG w Polsce.

    czytaj więcej

  • JPK to nie trzęsienie ziemi. Ale rewolucja jak najbardziej

    JPK to nie trzęsienie ziemi. Ale rewolucja jak najbardziej

    Ministerstwo Finansów przygotuje instrukcję dotyczącą sposobu korzystania z jednolitego pliku kontrolnego. W dalszej przyszłości należy się spodziewać opublikowania kolejnej struktury, która obejmie obrót paragonowy – zapowiedział Jarosław Oleśniewicz, inspektor kontroli skarbowej w departamencie kontroli skarbowej MF, podczas debaty zorganizowanej przez DGP. Zdaniem pozostałych uczestników kluczowy jest samouczek korzystania z JPK. Apelowano też o ograniczenie do minimum zmian w tym zakresie.

    czytaj więcej

  • Samorządy walczą z reklamami. Branża zapowiada lawinę pozwów

    Samorządy walczą z reklamami. Branża zapowiada lawinę pozwów

    Miasta intensywnie pracują nad uchwałami krajobrazowymi, które uporządkują przestrzeń publiczną, a firmy reklamowe już przestrzegają je przed łamaniem prawa i grożą pozwami sądowymi. Dla swoich działań szukają wsparcia u ministra infrastruktury i budownictwa.

    czytaj więcej

  • Gry wideo czarnym koniem gospodarki

    Gry wideo czarnym koniem gospodarki

    Na świecie branża gamingowa już zdominowała pod względem wartości rynku zarówno przemysł filmowy, jak i muzyczny. Także u nas rośnie potencjał tej branży, przemysł zajmujący się grami może też liczyć na państwowe dotacje w ramach rozmaitych konkursów.

    czytaj więcej

  • Cyfryzacja po polsku: Mniej przeszkód w elektronicznym urzędzie

    Cyfryzacja po polsku: Mniej przeszkód w elektronicznym urzędzie

    Czy unijne rozporządzenie eIDAS i wdrażająca je do polskiego prawa ustawa o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej przeniesie polską administrację do sieci? Pewnie nie tak szybko, jak byśmy chcieli, ale nowe przepisy to krok właśnie w tę stronę.

    czytaj więcej

  • Koniec stania w kolejce do dziekanatu. Powstaną e-uczelnie

    Koniec stania w kolejce do dziekanatu. Powstaną e-uczelnie

    Taki jest plan Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Proponowane rozwiązania, po konsultacji ze środowiskiem akademickim, mają znaleźć się w nowej ustawie.

    czytaj więcej

  • Duda: Grupa Wyszehradzka musi być rzecznikiem europejskiej jedności

    Duda: Grupa Wyszehradzka musi być rzecznikiem europejskiej jedności

    Grupa Wyszehradzka musi być aktywnym i zdeterminowanym rzecznikiem europejskiej jedności - powiedział prezydent Andrzej Duda, otwierając spotkanie państw V4 w Łańcucie. Według niego przesłanie, które płynie z 25 lat współpracy Polski, Czech, Słowacji i Węgier, jest takie, że razem można więcej.

    czytaj więcej

  • "Kielce stolicą mody": Promocja samorządów nie może być groteskowa

    "Kielce stolicą mody": Promocja samorządów nie może być groteskowa

    Czy Kielce kojarzone są ze stolicą mody, Gdańsk ze stolicą internetu, a Warszawa z polami kapusty i obskurnymi barami mlecznymi? Specjaliści od marketingu terytorialnego twierdzą, że aby kampania promująca samorząd nie okazała się groteską, a nakłady nie poszły na marne, komunikat musi być spójny z realiami. Inaczej miasto szybko traci na wiarygodności, a turyści i inwestorzy wybierają inną lokalizację. W marketingu mało jest gorszych rzeczy niż obietnica bez pokrycia. Wydaje się, że dobrym przepisem na reklamę jest propagowanie dóbr regionalnych, wydarzeń i sportu wśród mieszkańców. Jednak, jak zauważa Najwyższa Izba Kontroli, z uwagi na brak zdefiniowanego pojęcia promocji pieniądze zamiast faktycznie iść np. na rekreację, trafiają np. na wsparcie lokalnych klubów sportowych. Zdarzało się również, że z tych środków finansowano publikowanie kondolencji czy ogłoszeń na temat sprzedaży nieruchomości.

    czytaj więcej

  • Dokumentacja medyczna: Nie zawsze placówka prześle ją przez internet

    Dokumentacja medyczna: Nie zawsze placówka prześle ją przez internet

    Każdy pacjent ma prawo dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń medycznych. W konsekwencji przychodnia lub szpital mają obowiązek umożliwić mu skorzystanie z tego uprawnienia.

    czytaj więcej

  • Duda na 25-leciu powstania Radia Maryja: Jako prezydent dziękuję za wielkie dzieło wspólnoty

    Duda na 25-leciu powstania Radia Maryja: Jako prezydent dziękuję za wielkie dzieło wspólnoty

    Dziękuję za wielkie dzieło wspólnoty, miłosierdzia, budowania siły polskiego społeczeństwa i siły polskiej państwowości - podkreślił prezydent Andrzej Duda w sobotę w Toruniu na obchodach 25-lecia powstania Radia Maryja.

    czytaj więcej

  • Reklamacje: Jak udzielić odpowiedzi na pismo niezadowolonego klienta?

    Reklamacje: Jak udzielić odpowiedzi na pismo niezadowolonego klienta?

    PROBLEM: Od 10 stycznia 2017 r. do ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.; dalej: u.p.k.) wprowadzono art. 7a, który ma zdyscyplinować przedsiębiorców udzielających odpowiedzi konsumentom na ich reklamacje. Zgodnie z jego brzmieniem – jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej – przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Udzielenie jej jest bardzo ważne, zgodnie bowiem z art. 7a ust. 2 u.p.k. jej brak będzie traktowany tak, jak gdyby przedsiębiorca uznał reklamację. W związku z wprowadzeniem nowego przepisu przedsiębiorcy mają wątpliwości. Poniżej odpowiadamy na wybrane pytania.

    czytaj więcej

  • „Uwaga. To osiedle jest monitorowane”. Czy spółdzielnie mieszkaniowe ingerują w naszą prywatność?

    „Uwaga. To osiedle jest monitorowane”. Czy spółdzielnie mieszkaniowe ingerują w naszą prywatność?

    - Co do zasady, dopóki nie powstanie osobna regulacja odnosząca się do monitoringu wizyjnego, podmioty chcące go stosować przed podjęciem decyzji o zainstalowaniu kamer, powinny zastanowić się, czy jest to niezbędne i czy zamierzonego celu nie mogą osiągnąć przy pomocy innych metod, mniej ingerujących w prywatność - uważa GIODO.

    czytaj więcej

  • Wojewoda nie uchylił łódzkiej uchwały reklamowej, ale wątpliwości pozostały

    Wojewoda nie uchylił łódzkiej uchwały reklamowej, ale wątpliwości pozostały

    PROBLEM: W Łodzi, jako drugim mieście w Polsce po Ciechanowie, weszła w życie uchwała w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. O ile ciechanowskie przepisy zostały znacząco ograniczone przez wojewodę mazowieckiego, to łódzkie przeszły taki sprawdzian bez uszczerbku. Czy to znaczy, że inne miasta mogą ją traktować jako wzorzec idealny? Nie do końca. Są bowiem obawy co do konstytucyjności uchwały, a ponadto nie wszystkie jej regulacje wydają się do końca trafne.

    czytaj więcej

  • Przełamać stereotyp, czyli o dobrych praktykach w monitorowaniu pracowników

    Przełamać stereotyp, czyli o dobrych praktykach w monitorowaniu pracowników

    Monitorowanie aktywności na komputerach pracowników nadal wzbudza kontrowersje, choć wdrożone mądrze i z poszanowaniem praw jednostki, pomaga firmom i instytucjom zwiększyć bezpieczeństwo oraz wydajność pracy. Gdy wynik finansowy organizacji wzrasta, korzyści czerpią wszyscy pracownicy, choć część z nich zazwyczaj głośno protestuje przed wprowadzeniem narzędzi monitorujących. Czy mają się czego obawiać? Jak z nimi rozmawiać, by zrozumieli, że mogą tylko zyskać?

    czytaj więcej

  • Księgowość internetowa przydatna dla małych firm

    Księgowość internetowa przydatna dla małych firm

    Nowoczesne technologie zrewolucjonizowały rynek usług księgowych. Sprawiły, że prowadzenie dokumentów związanych z działalnością biznesową, takich jak wystawianie faktur, prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów czy środków trwałych, jest możliwe z dowolnego miejsca, do tego w prosty sposób.

    czytaj więcej

  • Kamery w sklepach nie zawsze zgodne z przepisami. Będą kontrole GIODO

    Kamery w sklepach nie zawsze zgodne z przepisami. Będą kontrole GIODO

    Sklepy stosujące monitoring wizyjny muszą się liczyć z kontrolami – zapowiada GIODO. Zwłaszcza jeśli jest on wykorzystywany do profilowania klientów.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników