
Pierwszy tydzień lipca był dla polskiej waluty średnio udany. Polska
waluta dość wyraźnie straciła wobec dolara, choć utrzymała swoją wartość
wobec euro. Z drugiej strony złoty zachowywał się znacznie lepiej niż
wynikałoby np. z zależności z kursem EURUSD, a w trakcie tygodnia na
parze EURPLN widzieliśmy poziomy najniższe od pierwszych dni maja.
czytaj więcej

Podczas porannego, środowego handlu złoty oscyluje blisko
poziomów ustalonych podczas wczorajszej sesji amerykańskiej. Polska
waluta wyceniana jest przez rynek następująco: 4,185 PLN za euro, 3,41
PLN wobec dolara amerykańskiego oraz 3,484 PLN względem franka
szwajcarskiego. Rentowności polskiego długu pozostają stabilne i po
lekkim wzroście wynoszą aktualnie 5,149% w przypadku instrumentów 10 –
letnich.
czytaj więcej

Poranny, piątkowy handel przynosi lekki spadek notowań polskiej waluty
na rynku. Złoty wyceniany jest następująco: 4,20 PLN za euro, 3,44 PLN
względem dolara amerykańskiego oraz 3,50 PLN wobec franka
szwajcarskiego. Warto ponadto zaznaczyć, iż rentowności polskiego długu
znacząco spadły i wynoszą aktualnie 5,018% w przypadku obligacji
10-letnich.
czytaj więcej

Powodem są krajowe dane o produkcji przemysłowej i budowlano montażowej,
sugerujące, iż pod koniec drugiego kwartału gospodarka zaczęła mocno
zwalniać. Wzrosty na rynkach akcji w USA i Europie znacząco zniwelowały
jednak negatywną reakcję na polskie dane.
czytaj więcej

Trochę nieoczekiwanie polskie dane o produkcji przemysłowej były jednym z
ciekawszych wydarzeń wczorajszego dnia. Dynamika produkcji przemysłowej
mocno spowolniła, a budowlano-montażowej znalazła się na minusie,
potwierdzając spowolnienie w polskiej gospodarce.
czytaj więcej

Podczas porannego, czwartkowego handlu złoty nieznacznie traci częściowo
niwelując wczorajsze wzrosty. Polska waluta wyceniana jest przez rynek
następująco: 4,182 PLN za euro, 3,443 PLN względem dolara amerykańskiego
oraz 3,479 PLN wobec franka szwajcarskiego. Ponadto rentowności
polskiego długu wyraźnie spadły i ponownie zeszły poniżej poziomu 5,00% w
przypadku instrumentów 10-letnich.
czytaj więcej

Irlandzka firma SRB nie wywiązuje się ze zobowiązań na budowie autostrady A1 - ocenia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Spółka jest zaangażowana w budowę fragmentu A1 z Czerniewic do Kowala.
czytaj więcej

Szef klubu PiS Mariusz Błaszczak zapowiedział w poniedziałek wniosek do
NIK o kontrolę w Porcie Lotniczym w Gdańsku. Rzecznik Izby Paweł
Biedziak odpowiedział, że gdańskie lotnisko było kontrolowane w związku z
Euro2012 i będzie podlegało kontroli sprawdzającej.
czytaj więcej

Wiceszef PO Grzegorz Schetyna ocenia w rozmowie z PAP, że jego relacje z premierem Donaldem Tuskiem są poprawne, choć siłą rzeczy nie są tak bliskie jak kiedyś, bo nie pracują razem w rządzie. Przekonuje też, że nie jest liderem wewnętrznej opozycji w PO.
czytaj więcej

Ile razy w 2012 roku "zaćwierkał" na Twitterze
Donald Tusk? Który post na profilu Kancelarii Premiera na Facebooku był
najpopularniejszy? Ile osób na YouTubie obejrzało film z premierem
śpiewającym kolędy? Kancelaria Prezesa Rady Ministrów prezentuje podsumowanie aktywności Kancelarii
Premiera w mediach społecznościowych w 2012 roku.
czytaj więcej

Zarzutów wobec rządu Donalda Tuska jest tyle, że ich
przedstawienie zajęłoby cały dzień. Tak powiedział prezes Prawa i
Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński, który przedstawia w Sejmie
uzasadnienie wniosku o konstruktywne wotum nieufności dla rządu.
czytaj więcej

"Droga Zuziu, ja też się nie zgadzam na takie zachowanie! Robimy
wszystko, aby takie sytuacje się nie powtarzały" - napisała na
Twitterze Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy odpowiadając na list
napisany dziecięcym pismem, dotyczący 11 listopada.
czytaj więcej

2,1 tys. nowych urzędników zostało zatrudnionych w urzędzie miasta i dzielnicach Warszawy od końca 2006 r., czyli w czasie rządów Hanny Gronkiewicz-Waltz - tak wynika z odpowiedzi ratusza na pytanie radnego Prawa i Sprawiedliwości, o czym informuje tvnwarszawa.pl
czytaj więcej

Rząd PO-PSL wybudował najdroższe autostrady i drogi ekspresowe w Europie. Jeden km na koniec 2012 r. kosztował ok. 10 mln euro, podczas gdy w Niemczech ok. 8,2 mln euro, a Słowenii - 7,3 mln euro - mówił w środę w Sejmie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
czytaj więcej
- zobacz więcej wyników