Elektroniczny sprzedawca

Elektroniczny sprzedawca – terminal komputerowy z monitorem dotykowym, pomagający w wyborze produktu zgodnego z oczekiwaniami konsumenta.


  • Prawo przyszłości potrzebne jest już

    Prawo przyszłości potrzebne jest już

    Premiera kolejnego – ósmego już – epizodu „Gwiezdnych wojen” to idealna okazja, by powrócić do dyskusji o tym, jak będzie wyglądało prawo za kilkadziesiąt lat. Science fiction? Niekoniecznie.

    czytaj więcej

  • Dropshipper to pośrednik. VAT tylko od prowizji

    Dropshipper to pośrednik. VAT tylko od prowizji

    Podatnik, który pośredniczy w sprzedaży towarów zamawianych na zagranicznych portalach i wystawianych na aukcjach w Polsce, rozlicza VAT jedynie od prowizji – wynika z wyroku NSA.

    czytaj więcej

  • Dystrybucja selektywna nie zawsze dozwolona

    Dystrybucja selektywna nie zawsze dozwolona

    Nakładanie przez producentów ograniczeń na dystrybutorów w zakresie możliwości sprzedaży i reklamowania towaru może słono kosztować. Przekonała się o tym firma Guess, na którą – o czym informowaliśmy w poprzednim numerze tygodnika Firma i Prawo – Komisja Europejska nałożyła karę w wysokości prawie 40 mln euro. Tak więc producenci, którzy wprowadzili dystrybucję selektywną, powinni bardzo dokładnie przemyśleć swoje modele działania i w razie potrzeby je przebudować. Bo chociaż dystrybucja selektywna nie jest zakazana, to podmioty ją stosujące nie mogą łamać przy tym przepisów prawa konkurencji. A jak tego uniknąć, pokazują m.in. omawiane wyroki Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

    czytaj więcej

  • Umowa sprzedaży między firmami nie musi być pisemna

    Umowa sprzedaży między firmami nie musi być pisemna

    Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie cyklicznego dostarczania artykułów biurowych prosto do firm. Praktyka jest taka, że towar zamawiany jest drogą elektroniczną. Potwierdzany jest przez pracownika mojej firmy. Sporządzane są lista zamówienia i faktura VAT. Dokumenty te przekazywane są w formie elektronicznej. Zamówiony towar przesyłany jest za pośrednictwem przewoźnika (firmy kurierskiej). Odbiór kwitowany jest przez pracownika podmiotu kupującego. Jedna ze spółek, z którą stale współpracuję od 2015 r., nie opłaciła faktury VAT w wysokości w sumie 30 tys. zł. Właściciele tej spółki uważają, że nie podpisali ze mną żądanej umowy. Ponadto kwestionują podpisy pracowników spółki na listach przewozowych. Twierdzą, że nie są to osoby upoważnione do jej reprezentowania i widniejące w Krajowym Rejestrze Sądowym. Czy umowa musi być pisemna?

    czytaj więcej

  • Ubezpieczenie na sprzęt było, ale odszkodowania nie ma

    Ubezpieczenie na sprzęt było, ale odszkodowania nie ma

    Rośnie liczba skarg, jakie do rzecznika finansowego składają osoby, które kupiły laptop czy telewizor razem z polisą, sprzedaną przez zagraniczne towarzystwo.

    czytaj więcej

  • Liczba upadłości i sądowych restrukturyzacji firm w 2018 wzrosła o ponad 10 proc.

    Liczba upadłości i sądowych restrukturyzacji firm w 2018 wzrosła o ponad 10 proc.

    Liczba upadłości i sądowych restrukturyzacji firm w 2018 r. wzrosła o ponad 10 proc. w stosunku do 2017 r. – wynika z najnowszych danych Cofface. Raport przewiduje, że wraz z niższym tempem wzrostu gospodarczego, utrzymującymi się trudnościami dla przedsiębiorstw liczba ta wzrośnie o kolejne 9,3 proc. na koniec 2019 r. Co istotne, liczba ogłaszanych upadłości przewyższa o 7 proc. liczbę otwieranych postępowań restrukturyzacyjnych. Otwieranych, co nie oznacza, że skutecznych. Gros restrukturyzacji kończy się bowiem (czego nie pokazują już statystyki Cofface) niepowodzeniem, co ostatecznie prowadzi do ogłoszenia upadłości.

    czytaj więcej

  • Tani prąd i minister niech żyją nam

    Tani prąd i minister niech żyją nam

    Krzysztof Tchórzewski najpierw domagał się od branży cięcia wydatków, a teraz chce, by firmy wydały 16 mln zł na laurkę dla rządu – ustalił DGP.

    czytaj więcej

  • Czerpiemy od siebie nawzajem

    Czerpiemy od siebie nawzajem

    Zmieniamy model i środowisko pracy, i to zapewne będzie naszą przewagą na rynku – mówi Jacek Kowalski, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska

    czytaj więcej

  • Split payment: Więcej płatności będzie gotówką

    Split payment: Więcej płatności będzie gotówką

    Sprzedający węgiel i części do aut będą dostawać należność na dwa odrębne rachunki, w tym jeden nadzorowany przez fiskusa. Wraca więc problem płynności.

    czytaj więcej

  • Rutkowska: O dwóch obliczach piractwa, czyli szukanie złotego środka

    Rutkowska: O dwóch obliczach piractwa, czyli szukanie złotego środka

    Oglądacie w internecie pirackie filmy? Czytacie e-booki pobrane z serwisu z podobizną zapobiegliwego gryzonia? Używacie programów bez licencji? Źle czynicie. Choć może i dobrze.

    czytaj więcej

  • Uproszczenie dla podatników korzystających z systemu MOSS

    Uproszczenie dla podatników korzystających z systemu MOSS

    Jeżeli roczna sprzedaż usług elektronicznych, nadawczych lub telekomunikacyjnych nie przekracza 42 tys. zł, można rozliczać podatek w Polsce na ogólnych zasadach.

    czytaj więcej

  • Poradnik dla pracodawcy. Jak formułować powód wypowiedzenia umowy

    Poradnik dla pracodawcy. Jak formułować powód wypowiedzenia umowy

    Wyniki sprzedaży to podstawowy wskaźnik funkcjonowania firm ze sfery finansów i handlu. Spadek sprzedaży stanowi zagrożenie nie tylko dla funkcjonowania pracodawcy, ale i dla stabilności zatrudnienia załogi. W związku z tym na pracowników niejednokrotnie narzucane są tzw. plany sprzedażowe. Przy czym się uważa, że jedynym obiektywnym miernikiem oceny działań pracownika zajmującego się sprzedażą jest ocena jego pracy przez pryzmat wyników. Są one rozliczane na przestrzeni miesiąca lub kwartału. Ich osiągnięcie przekłada się na otrzymywaną przez pracownika premię albo inny benefit, np. wycieczkę zagraniczną. Ale czy brak realizacji odpowiednich wyników sprzedaży może być przyczyną wypowiedzenia umowy o pracę?

    czytaj więcej

  • Kasy działające online: Cel projektowanej nowelizacji ustawy o VAT

    Kasy działające online: Cel projektowanej nowelizacji ustawy o VAT

    Przyspieszenie prac nad rewolucyjnymi zmianami w ewidencjonowaniu sprzedaży i wyznaczenie terminu ich wejścia w życie już za dwa miesiące to kłopot dla tych, którzy paragony zaczną wystawiać od maja lub czerwca.

    czytaj więcej

  • Grafenowy niewypał wart miliony. Inwestycyjna dziura bez dna

    Grafenowy niewypał wart miliony. Inwestycyjna dziura bez dna

    Spółka NanoCarbon, która miała uczynić z nas potentatów w produkcji grafenu, okazała się inwestycyjną dziurą bez dna. Wpompowano w nią kilkadziesiąt milionów złotych, a efektów jak nie było, tak nie ma. Dziś spółce grozi upadłość.

    czytaj więcej

  • Pakiet olejowy coraz bliżej, kary za oszustwa też

    Pakiet olejowy coraz bliżej, kary za oszustwa też

    Przewoźnik, który dostarczy olej opałowy pod inny adres niż ten, który został zgłoszony fiskusowi, zapłaci 100 tys. zł.

    czytaj więcej

  • Rzecznik pomoże w sporach z liniami lotniczymi

    Rzecznik pomoże w sporach z liniami lotniczymi

    Odmowa wypłaty odszkodowania za opóźniony lot, zniszczenie walizki czy nieprzyjęcie na pokład samolotu nie musi kończyć się w sądzie. Spór konsumenta z linią lotniczą może polubownie pomóc zakończyć rzecznik praw pasażerów przy prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

    czytaj więcej

  • KAS, czyli Każda Anomalia Skasowana. Tak wygląda specgrupa walcząca z wyłudzeniami podatkowymi

    KAS, czyli Każda Anomalia Skasowana. Tak wygląda specgrupa walcząca z wyłudzeniami podatkowymi

    Uzbrojeni, umundurowani i biegli w analizie big data. Tak wygląda najskuteczniejsza w Polsce specgrupa walcząca z wyłudzeniami podatkowymi.

    czytaj więcej

  • Sklepy już nie zarobią na plastikowych torbach

    Sklepy już nie zarobią na plastikowych torbach

    Od września wszystkie foliówki, także te grube, będą objęte opłatą recyklingową. Rząd uszczelnia dziurawy system.

    czytaj więcej

  • Organizacje konsumenckie skarżą się na praktyki AliExpress

    Organizacje konsumenckie skarżą się na praktyki AliExpress

    Sześć organizacji konsumenckich z Francji, Holandii, Włoch, Portugalii, Belgii i Hiszpanii poinformowało w skoordynowanej akcji władze tych krajów o problematycznych praktykach stosowanych przez platformę sprzedaży internetowej AliExpress.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników